PRENUMERATIONSVILLKOR

Få första leveransen med 25% rabatt
Första leveransen från familjelådan erbjuds med 25% rabatt (du binder dig att motta minst två leveranser av likadana matlådorr, varav en till fullpris). Dock kan erbjudandet endast användas en gång per. hushåll och är endast för nya kunder.

Rabattkoder från kampanjer eller samarbeten gäller endast för nya kunder och får inte användas flera gånger om det inte specifikt står att det är tillåtet. Vid missbruk av våra rabattkoder kan man bli återbetalningsskyldig och/eller bli avstängd som kund.

 

Prenumeration

Våra matlådor är en prenumerationstjänst och vi drar automatiskt av beloppet alla våra matlådor och om du inte betalar i tid kommer du inte att kunna få maten levererad.
Under dessa omständigheter kan vi därför inte hållas ansvariga för en bristfällig leverans.

Om du i förväg vet att du kommer att använda Better Feast tjänst under en längre period har du möjlighet att starta en prenumeration.

 

Betalning

Du kan betala på följande sätt:

Kortbetalning. Vi accepterar följande kort: Visa, e-Visa, Mastercard, Maestro, JCB, Dankort.
Du måste själv betala till vårt konto på förfallodagen.
När du har betalat får du en bekräftelse via e-post om att din betalning har mottagits.

 

Prenumerationsbetalning
Överenskommelser
När du beställer en matlåda kommer du automatiskt att få en ny matlåda de dagarna du har valt och du kommer att fortsätta göra det såvida du inte väljer att säga upp din prenumeration.
Vid ett köp hos oss ger du BetterFeast.se tillstånd att regelbundet dra  betalningen för ditt abonnemang/prenumeration, tills du säger upp ditt abonnemang/prenumeration.

 

Uppsägning
Det finns ingen bindningstid på betterfeast.se, såvida inte något specifikt anges på produkten och du kan alltid säga upp ditt abonnemang eller sätta det på paus. Du kan dock inte pausa mer än 2 leveranser i förväg om du befinner dig i en bindande period.
Om du vill säga upp ditt abonnemang måste detta göras senast 13 dagar före nästa leverans via familjelådan och 9 dagar före med dem resterande prenumerationerna.
Om du vill säga upp ditt abonnemang hos betterfeast.se måste du skicka din uppsägning via e-post till kundservice@betterfeast.se eller logga in och klicka på ”avsluta” på prenumerationen du vill säga upp.
I e-postmeddelandet måste du skriva att du vill avsluta ditt medlemskap och informera oss om informationen nedan:
Ditt medlemsnummer
Email du registrerade dig med
Ditt fullständiga namn
Du kommer då att få en bekräftelse på din uppsägning. Det är viktigt att du sparar denna bekräftelse.
OBSERVERA att det inte är en giltig uppsägningsmetod att returnera din måltidslåda eller att avstå från betalningen. Du ansvarar därför för måltidskasserne, returfrakt och ny leverans.
Pris och betalningsvillkor
Alla priser anges i svenska kronor och är inkl. MOMS. Det är ditt ansvar att det varje vecka finns pengar på kontot som är kopplat till det betalkort som du har använt vid registreringen, så att vi kan dra av betalningen.

Utebliven betalning:

Om du inte betalar får du ingen leverans. Därför är det viktigt att du kommer ihåg att betala i tid.
* Om din betalning överförs till vår inkassopartner kommer alla erbjudanden att upphöra och du kommer att debiteras hela beloppet.

 

Rabattkod & erbjudanden

Rabatter / rabattkoder kan inte användas på redan rabatterade artiklar eller erbjudanden.

Det är fullständigt förbjudet att kombinera rabattkoder om det inte specifikt står att det är godkänt via erbjudandet. Har man missbrukat detta kommer man att bli betalningskyldig.

 

Andring av ingredienser i maten

¬Ibland kan det vara nödvändigt för oss att använda en annan ingrediens i maten än den vi hade planerat och det som skrevs i menyplanen. Detta kan vara av kvalitets- och säsongsskäl, eller att vi inte har fått in rätt antal produkter.

 

Leverans

All vår leverans görs söndag, måndag eller tisdag och det viktigt att du för dialog med transportföretaget så du kan få din leverans, annars riskerar du att inte få ditt paket. Detta innebär att du måste ange instruktioner såsom tex portkod eller svara när transportföretaget ringer dig.
*Vi ställer inte av leveranser utanför portar som vetter ut mot gatan, endast utanför lägenhetsdörr eller utanför dörr till villa/radhus*

 

Leverans på helgdagar stängt & helgdagar

Vi har öppet vecka 52 och maten kommer att levereras under denna veckan men leveransdatumet kan förskjutas fram en dag.

Kontakta oss via mail om du är osäker över leveransen.

 

Hållbarhet

Transporten och förpackningen är designad att ha optimala kylförhållanden och har en temperatur mellan 0-4 °, med is säkerställer kylning och gör att vi kan leverera färsk mat vid din ytterdörr utan att du behöver vara hemma.

Vårt koncept levereras på söndag, måndag eller tisdag med mat för veckan. Maten i familjelådan är inte nummererad, utan du ska äta de rätter som har kortast angiven hållbarhetstid först. Bäst före-datumet anges på etiketten.
– Obs: Fisk- och salladsrätter har alltid kortare hållbarhetstid än andra rätter.
– Det är kundens ansvar att äta  maten före bäst före – datumet.

Dörr och paket

Förpackningen är fylld med is och garanteras därmed en temperatur på 0-4 ° i minst 24 timmar.

Under årets kalla period kan förpackningen hålla rätt temperatur i flera dagar när den förvaras utomhus.
Det avgörande är att det finns is i förpackningen tillsammans med maten. Lägg vid behov all mat i kylen. Då kan du förvara maten i några dagar.

 

Ångerrätt

Ångerrätten gäller inte för mat som levererats via Better Feast. Vår produkt hamnar under följande undantag från ångerrätten

  • En vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal, till exempel vissa typer av livsmedel.
  • Regelbunden utkörning av livsmedel, till exempel leverans av matkassar

 

Klagomål

Du har enligt Konsumentköpslagen rätt att klaga på fel och brister upp till tre år efter inköpet. Naturligtvis gäller detta endast om det inte är du som har behandlat varan felaktigt. Eftersom livsmedel är färskvaror är rätten att göra ett klagomål dock begränsad till produktens naturliga hållbarhet. Vi ersätter fel 1:1, dvs. om en del av en maträtt saknas eller är felaktig ersätter vi bara den delen – inte hela maträtten.
Det kan hända att du måste skicka varan (gäller inte färska varor) till oss på adressen Better Feast Måltidslådor, Industrivej 21, 8963 Auning – Du måste skriva ditt kundnummer och vad du tycker är fel med varan.

Klagomål måste göras inom en rimlig tid.

 

PERSONUPPGIFTER

Använder Betterfeast cookies och övervakas jag av deras programvara? Ja, vi använder cookies så att vi kan känna igen dig och låta dig klicka runt och se vilka varor som ska levereras utan att du behöver logga in.

Vi använder cookies men vi kan inte spåra dina specifika rörelser. Vi använder den för att se trender i hur vår webbplats används, så att vi hela tiden kan förbättra den.
Vad är cookies?

Det är en liten textfil som lagras på din dator. Varje gång du återvänder till www.betterfeast.se letar systemet efter den här filen och om den finns där så vet systemet att du har besökt oss tidigare. Denna cookie innehåller ingen personlig information om dig och vi kan inte specifikt spåra dig på webbplatsen.
Vilken information lagrar Betterfeast om mig?

För att vi ska kunna leverera varor till dig måste vi veta dessa saker om dig: namn, adress, telefonnummer och e-postadress.

Dessutom registrerar vi när du ändrar din prenumeration, endast för att ge dig en bättre service.
Medan vi lagrar informationen har de flesta anställda på Betterfeast tillgång till din information och den är inte krypterad.
Vi lagrar INTE information om dina kreditkortsnummer.
Vi registrerar INTE personlig information om dig.
Vi vidarebefordrar INTE din information till tredje part, såvida det inte beror på en omstrukturering av Better Feast eller en helt eller delvis överföring av verksamheten.

 

NÄR DU SÄNDER INFORMATION TILL BetterFeast VIA WEBBPLATS

När du skickar information till oss via webbplatsen sker detta via krypterat. Endast när du betalar online med ett betalkort görs detta via en krypterad anslutning.

Personuppgiftslagen innehåller regler om rätten tillgång, behandlingen av personuppgifter och din rätt att kräva din information. Rätten till tillgång inkluderar rätt för den registrerade att informeras om information om personen i fråga behandlas, vilken information som behandlas, syftet med behandlingen etc. Om du vill utnyttja dessa rättigheter måste du kontakta Better Feast per telefon eller skriftligt.

E-marknadsföring:

Vill du inte längre få vårt nyhetsbrev så måste du skicka ett e-postmeddelande till Betterfeast, så hjälper vi dig med avregistreringen.