HANDELSVILLKOR

BetterFeast – www.betterfeast.se

Officiell adress:
Järnvägsgatan 12
171 63 Solna
TEL.: 020-127 320
E-mail: kundservice@betterfeast.se
Hemsida: http://www.betterfeast.se

Besöksadress:
BetterFeast
Industrivej 27
Auning 8963
TEL.: 020-127 320
Öppettider:
mån-tors 9.00-16.00
fre 9.00-13.00

 

Få första leveransen med 25% rabatt
Första leveransen från familjelådan erbjuds med 25% rabatt (du binder dig att motta minst två leveranser av likadana matlådor, varav en till fullpris). Dock kan erbjudandet endast användas en gång per. hushåll och är endast för nya kunder.

Rabattkoder från kampanjer eller samarbeten gäller endast för nya kunder och får inte användas flera gånger om det inte specifikt står att det är tillåtet. Vid missbruk av våra rabattkoder kan man bli återbetalningsskyldig och/eller bli avstängd som kund.

 

Prenumeration

Våra matlådor är en prenumerationstjänst och varje vecka drar vi automatiskt betalningen på det kort som registrerats på kundkontot. Om inte vi kan dra betalningen i tid, kommer du inte att kunna få maten levererad. Det är ditt ansvar som kund att säkerställa att det registrerade kortet är giltigt samt att det finns täckning för det aktuella beloppet.
Under dessa omständigheter kan vi därför inte hållas ansvariga för en bristfällig leverans.

Vid familjelådan dras betalningen 12-14 dagar innan leverans, vid övriga lådor dras betalningen 7-9 dagar innan leverans, beroende på om leveransen sker söndag, måndag eller tisdag.

 

Betalning

Du kan betala på följande sätt:

Kortbetalning. Vi accepterar följande kort: Visa, e-Visa, Mastercard, Maestro, JCB, Dankort.
När du har betalat får du en bekräftelse via e-post om att din betalning har mottagits. Du får även besked om vi inte kunnat dra betalningen.

 

Prenumerationsbetalning
Överenskommelser
När du beställer en matlåda kommer du automatiskt att få en ny matlåda de dagarna du har valt och du kommer att fortsätta göra det tills du väljer att säga upp din prenumeration.
Vid ett köp hos oss ger du BetterFeast.se tillstånd att regelbundet dra  betalningen för ditt abonnemang/prenumeration, tills du säger upp ditt abonnemang/prenumeration.

 

Uppsägning
Det finns ingen bindningstid på betterfeast.se, såvida inte något specifikt anges på produkten och du kan alltid säga upp ditt abonnemang eller sätta det på paus. Du kan dock inte pausa mer än 2 leveranser i förväg om du befinner dig i en bindande period.
Om du vill säga upp ditt abonnemang måste detta göras senast 13 dagar före nästa leverans via familjelådan och 9 dagar före med dem resterande prenumerationerna.
Om du vill säga upp ditt abonnemang hos betterfeast.se måste du skicka din uppsägning via e-post till kundservice@betterfeast.se eller logga in och klicka på ”avsluta” på prenumerationen du vill säga upp.
I e-postmeddelandet måste du skriva att du vill avsluta ditt medlemskap och informera oss om informationen nedan:
Ditt medlemsnummer
Email du registrerade dig med
Ditt fullständiga namn
Du kommer då att få en bekräftelse på din uppsägning. Det är viktigt att du sparar denna bekräftelse.
OBSERVERA att det inte är en giltig uppsägningsmetod att returnera din måltidslåda eller att avstå från betalningen. Du ansvarar därför för måltidslådorna, returfrakt och ny leverans.

Pris och betalningsvillkor
Alla priser anges i svenska kronor och är inkl. MOMS. Det är ditt ansvar att det varje vecka finns pengar på kontot som är kopplat till det betalkort som du har använt vid registreringen, så att vi kan dra betalningen.

Vi förbehåller oss rätten att göra prisjusteringar på våra produkter som kan uppstå på grund av förändringar på marknaden eller i våra kostnader.

Utebliven betalning:

Om du inte betalar får du ingen leverans. Därför är det viktigt att du kommer ihåg att betala i tid.
* Om din betalning överförs till vår inkassopartner kommer alla erbjudanden att upphöra och du kommer att debiteras hela beloppet..

 

Rabattkod & erbjudanden

Rabatter / rabattkoder kan inte användas på redan rabatterade artiklar eller erbjudanden.

Det är inte tillåtetet att kombinera rabattkoder om det inte specifikt står att det är godkänt via erbjudandet. Har man missbrukat detta kommer man att bli betalningskyldig.

 

Ersättningsvara

¬Ibland kan det vara nödvändigt för oss att använda en annan ingrediens i maten än den vi hade planerat och det som skrevs i menyplanen. Detta kan vara av kvalitets- och säsongsskäl, eller att vi inte har fått in rätt antal produkter.

 

Leverans

All vår leverans görs söndag, måndag eller tisdag. Det är ditt ansvar som kund att ange korrekta upplysningar om leveransadressen, så att vårt transportföretagkan leverera rätt.   Detta innebär bl. a. att du måste ange instruktioner såsom tex portkod samt svara när transportföretaget ringer dig. Det viktigt att du för dialog med transportföretaget så du kan få din leverans.
*Vi ställer inte av leveranser utanför portar som vetter ut mot gatan, endast utanför lägenhetsdörr eller utanför dörr till villa/radhus*

 

Hållbarhet

Vårt koncept levereras på söndag, måndag eller tisdag med mat för veckan. Maten i familjelådan är inte numrerad, utan du ska äta de rätter som har kortast angiven hållbarhetstid först. Bäst före-datumet anges på etiketten.
– Obs: Fisk- och salladsrätter har alltid kortare hållbarhetstid än andra rätter.
– Det är kundens ansvar att äta maten före bäst före – datumet.

Maten är naturligtvis förpackad i rätt temperatur och levereras i en låda med is, vilket säkerställer att maten håller sig fräsch efter leveransen. Vi använder oss av Gordon Delivery. Deras leveransfordon är kylda, så vi ser till att din mat alltid kommer fram helt kyld. Vi rekommenderar alltid att du kyler ner maten så snart som möjligt efter leveransen. Under de varmare månaderna bör maten kylas omedelbart efter leverans.

Kartongen är ett alternativ till polyetenlådan – en del av vår gröna omställning.

*Under högsommaren kan det hända att polyeten används i vissa områden.

 

Klagomål

Du har enligt Konsumentköpslagen rätt att klaga på fel och brister upp till tre år efter inköpet. Naturligtvis gäller detta endast om det inte är du som har behandlat varan felaktigt. Eftersom livsmedel är färskvaror är rätten att göra ett klagomål dock begränsad till produktens naturliga hållbarhet. Vi ersätter fel 1:1, dvs. om en del av en maträtt saknas eller är felaktig ersätter vi bara den delen – inte hela maträtten.

Det kan hända att du måste skicka varan (gäller inte färska varor) till oss på adressen Better Feast Måltidslådor, Industrivej 21, 8963 Auning – Du måste skriva ditt kundnummer och vad du tycker är fel med varan.

Klagomål måste göras inom en rimlig tid.

 

Ångerrätt

Det finns flera undantag från ångerrätten och mat som levererats via Better Feast är undantaget. Vår produkt hamnar under följande undantag från ångerrätten

  • En vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal, till exempel vissa typer av livsmedel.
  • Regelbunden utkörning av livsmedel, till exempel leverans av matkassar

 

PERSONUPPGIFTER

Använder Betterfeast cookies och övervakas jag av deras programvara? Ja, vi använder cookies så att vi kan känna igen dig och låta dig klicka runt och se vilka varor som ska levereras utan att du behöver logga in.

Vi använder cookies men vi kan inte spåra dina specifika rörelser. Vi använder den för att se trender i hur vår webbplats används, så att vi hela tiden kan förbättra den.
Vad är cookies?

Det är en liten textfil som lagras på din dator. Varje gång du återvänder till www.betterfeast.se via samma dator, letar systemet efter den här filen. Om den finns där så vet systemet att den här datorn tidigare har använts för att besöka oss. Denna cookie innehåller ingen personlig information om dig och vi kan inte specifikt spåra dig på webbplatsen. Det är datorn som känns igen, inte du.

Vilken information lagrar Betterfeast i övrigt om mig?

För att vi ska kunna leverera varor till dig måste vi veta dessa saker om dig: namn, adress, telefonnummer och e-postadress.

Dessutom registrerar vi när du ändrar din prenumeration, för att kunna ge dig en bättre service.
Medan vi lagrar informationen har de flesta anställda på Betterfeast tillgång till din information och den är inte krypterad.
Vi lagrar INTE information om dina kreditkortsnummer.
Vi registrerar INTE personlig information om dig.
Vi vidarebefordrar INTE din information till tredje part, såvida det inte beror på en omstrukturering av Better Feast eller en helt eller delvis överföring av verksamheten.

 

NÄR DU SÄNDER INFORMATION TILL BetterFeast VIA WEBBPLATS

När du skickar information till oss via webbplatsen sker detta via en okrypterad förbindelse. Endast när du betalar online med ett betalkort görs detta via en krypterad anslutning.

Personuppgiftslagen innehåller regler om rätten tillgång, behandlingen av personuppgifter och din rätt att kräva din information. Rätten till tillgång inkluderar rätt för den registrerade att få upplysningar om att information om personen i fråga behandlas, vilken information som behandlas, syftet med behandlingen etc. Ifall du vill utnyttja dessa rättigheter måste du kontakta Better Feast per telefon eller skriftligt.


E-marknadsföring:

Vill du inte längre motta information och nyhetsbrev från oss kan du skicka ett e-postmeddelande till Betterfeast, så hjälper vi dig med avregistreringen. Du kan också klicka på avregistreringslänken, nederst på sidan i själva nyhetsbrevet.
Vi uppmanar våra kunder som har valt att inte ta emot kommunikation från oss att regelbundet kontrollera vår webbplats eller kontakta oss direkt för uppdateringar. Detta säkerställer att alla kunder har möjlighet att få viktig information såsom prisjusteringar, även om de har valt att inte ta emot direktmeddelanden från oss.