Familjelåda vecka 49 (4. - 10. dec)

Rätter som vi rekommenderar är märkta med fet och grön text.

Rätt 1 - Krispig panerad kyckling serverad med potatis, råa morötter och örtdressing - observera hållbarheten på färska grönsaker. (Innehållsdeklaration)
Rätt 2 - Toskansk bolognese med chorizo och svamp, serveras med fullkornspasta, parmesanflingor och en blandning av ärtor, sockerärtor och broccoli (Innehållsdeklaration)
Rätt 3 - Stekt marinerad kycklingbröstfilé serverad med vildris, paprikasås och grillad zucchini. aubergine och röd paprika. (Innehållsdeklaration)
Rätt 4 - Boeuf bourguignon med morötter, purjolök och pärllök, serveras med stekt potatis och rödbetor med sesam. (Innehållsdeklaration)
Rätt 5 - Varm bulgursallad med soltorkade tomater, fetaost och edamamebönor, serveras med spröda nuggets av broccoli och blomkål, sallad och hummus (Innehållsdeklaration)
Rätt 6 - Stekt medisterkorv serveras med potatis, stuvad spenat och råa morötter - observera hållbarheten på färska grönsaker! (Innehållsdeklaration)
Rätt 7 - Kyckling med nudlar, sötsur sås och en blandning av morötter, paprika, böngroddar, sockerärtor, svamp och babymajs. Denna rätt kan vara kryddig! (Innehållsdeklaration)
Rätt 8 - Saftiga stekta fiskbiffar serverade med potatis, hemlagad örtdressing och en blandning av romanesco, blomkål och morötter. (Innehållsdeklaration)
Rätt 9 - Klassisk burgare med biff i fullkornsbulle, burgardressing, krispig sallad, gurksallad och provencekryddad potatis. (Innehållsdeklaration)

Familjelåda vecka 50 (11. - 17. dec)

Rätter som vi rekommenderar är märkta med fet och grön text.

Rätt 1 - Krispiga samosas fyllda med potatis, ärtor och morötter, serveras med bulgur och en blandning av grovhackad squash, aubergine, paprika och tomater. Samosan kan vara kryddig! (Innehållsdeklaration)
Rätt 2 - Kycklinglårfilé med marinerad bakpotatis och mix av apelsin och morötter, palsternacka och rödlök (Innehållsdeklaration)
Rätt 3 - Linslasagne med fullkornslasagneplattor, bechamelsås med tillbehör råa grönsaker. Observera på hållbarhetstiden för råa grönsaker! (Innehållsdeklaration)
Rätt 4 - Shepherd's Pie med nötkött toppad med krämigt potatismos och ärtor (Innehållsdeklaration)
Rätt 5 - Kokoskyckling med morötter, paprika, limeblad och rödlök, serveras med basmatiris och toppas med cashewnötter och russin. Denna rätt kan vara kryddstark! (Innehållsdeklaration)
Rätt 6 - Italienska köttbullar i krämig tomatsås serveras med fullkornspasta och sallad. Observera salladens hållbarhet! (Innehållsdeklaration)
Rätt 7 - Fläskfilé a la creme; fläskfilé och champinjoner serveras med fullkornsris och knapriga morötter. Observera hållbarheten på grönsaker! (Innehållsdeklaration)
Rätt 8 - "Fish and chips"; torsknuggets, krispiga potatisklyftor med skal, broccolisallad och aioli. Denna rätt innehåller fisk och har därför en kortare hållbarhetstid! (Innehållsdeklaration)
Rätt 9 - Fullkornsburgare med anka, krispig rödkål, apelsin/äppelchutney, mayo, rotfruktschips och kanderad potatis. Observera hållbarheten på färska grönsaker! (Innehållsdeklaration)

Familjelåda vecka 51 (18. - 24. dec)

Rätter som vi rekommenderar är märkta med fet och grön text.

Rätt 1 - Grekisk köttfärslimpa med oregano och fetaost serveras med potatis, tzatziki och krispiga bönpommes. (Innehållsdeklaration)
Rätt 2 - Saftiga, stora köttbullar serveras med stuvad vitkål och potatis. (Innehållsdeklaration)
Rätt 3 - Kycklingspett serveras med basmatiris, klassisk currysås och krispig sallad med morot och rödkål - Observera hållbarheten hos grönsaker! (Innehållsdeklaration)
Rätt 4 - Bolognese med grönsaker, örter och rödvin, serveras med fullkornspasta och toppas med parmesanostflingor (Innehållsdeklaration)
Rätt 5 - Chicken Tikka Masala serveras med bulgur, mangochutney och edamamebönor. Denna rätt kan vara kryddig! (Innehållsdeklaration)
Rätt 6 - Klassisk kokt kassler serverad med grönkålsstuvning samt kanderad potatis och kogt potatis (Innehållsdeklaration)
Rätt 7 - Vegetarisk dansk "miljonbiff" med gröna linser, morötter och svamp, serveras med potatismos och råa grönsaker - observera hållbarheten hos grönsaker! (Innehållsdeklaration)
Rätt 8 - Grovpanerad sejfilé, serveras med asiatisk rissallad med vildris, palsternacka, morötter, grön sparris och koriander, ingefära, citrongräs, schalottenlök, vitlök, limeblad och röd chili. (Innehållsdeklaration)
Rätt 9 - Krispig kycklingburgare i fullkornsbulle med haydari, majonnäs och krispig sallad, serveras med minirösti (Innehållsdeklaration)

Familjelåda vecka 52 (25. - 31. dec)

Rätter som vi rekommenderar är märkta med fet och grön text.

Rätt 1 - Saftig kycklingfilé serverad med vitlöksbakad potatis och zucchini samt kall curry/mangodressing (Innehållsdeklaration)
Rätt 2 - Italiensk kalvragout med rödvin, fänkål, koriander och örter, serveras med fullkornspasta, parmesanflingor och morötter. - Observera hållbarheten på färska grönsaker. (Innehållsdeklaration)
Rätt 3 - Grekisk kyckling i fat med tomat, aubergine, zucchini, paprika och oregano, serveras med bulgur (Innehållsdeklaration)
Rätt 4 - Krispiga vårrullar med nötkött, kål och svamp, serveras med basmatiris, sötsur sås och en blandning av paprika, böngroddar, sockerärtor, svamp och babymajs (Innehållsdeklaration)
Rätt 5 - Pasta a la carbonara med kyckling, svamp och parmesan, serveras med fullkornspasta och sallad - Observera salladens hållbarhet! (Innehållsdeklaration)
Rätt 6 - Örtmarinerad kalkon serverad med vildrisblandning, paprikasås och färsk sallad. - Observera salladens hållbarhetstid! (Innehållsdeklaration)
Rätt 7 - Harira - marockansk soppa med gröna linser, kikärtor, kyckling, sötpotatis och selleri, serveras med tunnbröd och crème fraiche (Innehållsdeklaration)
Rätt 8 - Saftiga stekta fiskbiffar serverade med potatis, hollandaisesås och rå grönsaker .- Observera hållbarheten på färska grönsaker! (Innehållsdeklaration)
Rätt 9 - Nötfärsburgare med fullkornsbulle, picklad rödlök, krispig sallad och bearnaisesås, serveras med råstekt potatis. (Innehållsdeklaration)

Viktminskningspaketet vecka 49 (4. - 10. dec)

Dag 1
Frukost: Powergröt
Lunch: Rågbröd med hummus och råkost
Middag: Toskansk bolognese med spagetti
Dag 2
Frukost: Äggröra med bröd
Lunch: Asiatisk rissallad
Middag: Veggie tots med bulgursallad
Dag 3
Frukost: Vaniljskyr med blandade nötter
Lunch: Grillad kyckling med kikärtsallad och grillad paprika
Middag: Boeuf bourguignon med stekt potatis och rödbetor
Dag 4
Frukost: Rågbröd med sylt och ost
Lunch: Vetekornssallad med edamamebönor
Middag: Kyckling i sötsur sås med nudlar wokmix
Dag 5
Frukost: Hallonyoghurt med quinoamüsli
Lunch: Pastasallad á la Medelhavet
Middag: Stekt marinerad kycklingfilé med ris, grönsaker och paprikasås

Viktminskningspaketet vecka 50 (11. - 17. dec)

Dag 1
Frukost: Gröt med morot, tranbär och valnötter
Lunch: Sandwich med pestokyckling och sallad
Middag: Shepherd's Pie med nötkött
Dag 2
Frukost: Kokta ägg med bröd och mandlar
Lunch: Grön bulgursallad med spenat och tomat
Middag: Spagetti med köttbullar i tomatsås
Dag 3
Frukost: Kvarg med topping av svarta vinbär och hallon
Lunch: Rödbetssallad med bulgur och kyckling
Middag: Kokoskyckling med vildrisblandning och nöttopping
Dag 4
Frukost: Rågfralla med äpple och choklad och mandlar
Lunch: Quinoasallad med tomat, zucchini och kyckling
Middag: Potatislåda med kyckling och rotfrukter
Dag 5
Frukost: Persikoyoghurt med müsli
Lunch: Pastasallad med kycklingcurry/paprikardressing
Middag: Lasagnette med linser och bechamel

Viktminskningspaketet vecka 51 (18. - 24. dec)

Dag 1
Frukost: Mandelgröt med körsbärstoppning
Lunch: Sandwichbulle med falafel och haydari
Middag: Kyckling Tikka Masala med bulgur och edamamebönor
Dag 2
Frukost: Kanelyoghurt med äppeltopping
Lunch: Mexikansk sallad med kyckling, avokado och svarta bönor
Middag: Stora kalkonköttbullar med stuvad kål och potatis
Dag 3
Frukost: Kokt ägg med tomat och rågbröd
Lunch: Bulgursallad med mango och edamamebönor och chili-ingefärsdressing, toppad med jordnötter
Middag: Grekisk köttfärslimpa med tzatziki, kokt potatis och bönpommes
Dag 4
Frukost: Bäryoghurt med quinoamüsli
Lunch: Kycklingfilé med pestomarinerad potatissallad
Middag: Spaghetti Bolognese med parmesan och morötter
Dag 5
Frukost: Rågbröd med äpple och kanel med nötter och tomater
Lunch: Pastasallad a la clubsandwich
Middag: ycklingspett med vildrisblandning, currysås och grönsaker

vacker dietmat
Potatis o kyckling

Viktminskningspaketet vecka 52 (25. - 31. dec)

Dag 1
Frukost: Chia-gröt med apelsin och valnötter
Lunch: Kyckling- och ostsandwich
Middag: Spaghetti a la carbonara
Dag 2
Frukost: Keso med rågbröd och sylt
Lunch: Linsallad med morot, rödbeta och grönkål
Middag: Stekta fiskbiffar med potatis, grönsaker och hollandaisesås
Dag 3
Frukost: Skyr med mango- och svartvinbärskompott
Lunch: Rostad kyckling med kikärtsallad och grillad paprika
Middag: Pasta med kalvragout och grönsaker
Dag 4
Frukost: Kokt ägg med tomat och rågkex med havssalt
Lunch: Vetekornssallad med edamamebönor
Middag: Grekisk kycklingrätt med bulgur
Dag 5
Frukost: Kanelyoghurt med rabarberkompott
Lunch: Grön pastasallad med falafel
Middag: Harira - marockansk soppa med bröd

Vardagslådan vecka 49 (4. - 10. dec)

Dag 1
Frukost: Powergröt
Lunch: Rågbröd med hummus och råkost
Middag: Toskansk bolognese med spagetti
Dag 2
Frukost: Äggröra med bröd
Lunch: Asiatisk rissallad
Middag: Veggie tots med bulgursallad
Dag 3
Frukost: Vaniljskyr med blandade nötter
Lunch: Grillad kyckling med kikärtsallad och grillad paprika
Middag: Boeuf bourguignon med stekt potatis och rödbetor
Dag 4
Frukost: Rågbröd med sylt och ost
Lunch: Vetekornssallad med edamamebönor
Middag: Kyckling i sötsur sås med nudlar wokmix
Dag 5
Frukost: Hallonyoghurt med quinoamüsli
Lunch: Pastasallad á la Medelhavet
Middag: Stekt marinerad kycklingfilé med ris, grönsaker och paprikasås

Vardagslådan vecka 50 (11. - 17. dec)

Dag 1
Frukost: Gröt med morot, tranbär och valnötter
Lunch: Sandwich med pestokyckling och sallad
Middag: Shepherd's Pie med nötkött
Dag 2
Frukost: Kokta ägg med bröd och mandlar
Lunch: Grön bulgursallad med spenat och tomat
Middag: Spagetti med köttbullar i tomatsås
Dag 3
Frukost: Kvarg med topping av svarta vinbär och hallon
Lunch: Rödbetssallad med bulgur och kyckling
Middag: Kokoskyckling med vildrisblandning och nöttopping
Dag 4
Frukost: Rågfralla med äpple och choklad och mandlar
Lunch: Quinoasallad med tomat, zucchini och kyckling
Middag: Potatislåda med kyckling och rotfrukter
Dag 5
Frukost: Persikoyoghurt med müsli
Lunch: Pastasallad med kycklingcurry/paprikardressing
Middag: Lasagnette med linser och bechamel

Vardagslådan vecka 51 (18. - 24. dec)

Dag 1
Frukost: Mandelgröt med körsbärstoppning
Lunch: Sandwichbulle med falafel och haydari
Middag: Kyckling Tikka Masala med bulgur och edamamebönor
Dag 2
Frukost: Kanelyoghurt med äppeltopping
Lunch: Mexikansk sallad med kyckling, avokado och svarta bönor
Middag: Stora kalkonköttbullar med stuvad kål och potatis
Dag 3
Frukost: Kokt ägg med tomat och rågbröd
Lunch: Bulgursallad med mango och edamamebönor och chili-ingefärsdressing, toppad med jordnötter
Middag: Grekisk köttfärslimpa med tzatziki, kokt potatis och bönpommes
Dag 4
Frukost: Bäryoghurt med quinoamüsli
Lunch: Kycklingfilé med pestomarinerad potatissallad
Middag: Spaghetti Bolognese med parmesan och morötter
Dag 5
Frukost: Rågbröd med äpple och kanel med nötter och tomater
Lunch: Pastasallad a la clubsandwich
Middag: ycklingspett med vildrisblandning, currysås och grönsaker

vacker dietmat
Potatis o kyckling

Vardagslådan vecka 52 (25. - 31. dec)

Dag 1
Frukost: Chia-gröt med apelsin och valnötter
Lunch: Kyckling- och ostsandwich
Middag: Spaghetti a la carbonara
Dag 2
Frukost: Keso med rågbröd och sylt
Lunch: Linsallad med morot, rödbeta och grönkål
Middag: Stekta fiskbiffar med potatis, grönsaker och hollandaisesås
Dag 3
Frukost: Skyr med mango- och svartvinbärskompott
Lunch: Rostad kyckling med kikärtsallad och grillad paprika
Middag: Pasta med kalvragout och grönsaker
Dag 4
Frukost: Kokt ägg med tomat och rågkex med havssalt
Lunch: Vetekornssallad med edamamebönor
Middag: Grekisk kycklingrätt med bulgur
Dag 5
Frukost: Kanelyoghurt med rabarberkompott
Lunch: Grön pastasallad med falafel
Middag: Harira - marockansk soppa med bröd