FAQ – vanliga förekommande frĂ„gor

Quick-guide till Àndringar i ditt konto & prenumeration

Leveransadress

Du kan Ă€ndra din adress via ”Min prenumeration” och gĂ„ till ”Adress”.

TÀnk pÄ att om betalningen redan har genomförts och du Àndrar din leverans i efterhand sÄ kommer detta inte registreras utan dÄ mÄste ni kontakta vÄr kundtjÀnst sÄ snabbt som möjligt.

Min prenumeration
Val av rÀtter (FamiljelÄdan)

Om du vill vÀlja rÀtter sÄ mÄste du första och frÀmst logga in pÄ ditt konto. Sen scrollar du bara ner tills du ser veckomenyn. 

OBS: du kan Àndra rÀtter pÄ menyer/veckor du inte kommer fÄ leverans för, det Àr normalt och Àr bara hur systemet Àr uppbyggt, dvs att ni kommer bara fÄ mat som ni bestÀllt och betalat för.

Val av rÀtter Àr exklusivt för FamiljelÄdan.

Min prenumeration
Antal dagar eller personer

Om du vill Ă€ndra antalet dagar eller personer kan detta göras frĂ„n ”Min prenumeration” med knappen ”Ändra matlĂ„da” under ”Din prenumeration”.

Efter valet, slutför betalningsprocessen och bekrÀfta din leveransinformation.

Min prenumeration
VÀlj bort fisk eller flÀskkött

Om du vill göra Ă€ndringar om dina val angĂ„ende fisk/flĂ€sk kan detta göras frĂ„n ”Min prenumeration” med knappen ”Ändra matlĂ„da” under ”Din prenumeration”.

Efter valet, slutför betalningsprocessen och bekrÀfta din leveransinformation.

Min prenumeration
Semesterkalendern

Ska du till ditt sommarhus eller behöver du hoppa över leveranser inom de nĂ€rmaste 13 veckorna, dĂ„ kan du anvĂ€nda vĂ„r ”Semesterkalender” för att vĂ€lja vilka leveransveckor du vill hoppa över.

Semesterkalendern hittar via första inloggningssidan och scrollar ner till slutet av sidan.

Min prenumeration
Är du osĂ€ker pĂ„ vilken leveransdag som gĂ€ller för dig?

Kontakta vÄr kundtjÀnst via kundservice@betterfeast.se eller ringa och inkludera ditt postnummer i mailet.

OBS: vi kan inte Àndra den angivna leveransdagen.

Min prenumeration
Portkod och kontakt med transportföretaget

Du Ă€ndrar dörrkod och/eller meddelande till transportören via ”Min prenumeration” med knappen ”Ändra leverans” under ”Din prenumeration”.

Min prenumeration
Betalningskort

Du Ă€ndrar ditt betalkort via ”Min prenumeration” med fliken ”Ändra betalkort”.

Min prenumeration
Problem med betalning

Om din automatiska betalning misslyckas och du betalar för sent, riskerar du att inte fÄ din mat vid nÀsta leverans och ni har skyldighet att kontakta oss för att se till att ni fÄr er mat om er betalning genomfördes.

Om du upplever problem med betalningen mÄste du kontakta vÄr kundtjÀnst via kundservice@betterfeast.se eller ringa oss via +46 20 12 73 20.

Allergier

TyvÀrr har vi ingen möjlighet att anpassa vÄra rÀtter efter nÄgra allergier, detta inkluderar laktosintolerans, gluten, mjölkprotein, nötallergi och liknande.

Vegetariska alternativ

I dagslÀget sÄ erbjuder vi inte nÄgra vegetariska eller veganska matlÄdor men detta Àr nÄgot som mÄnga har frÄgat efter och dÀrför Àr det nÄgot som vi kommer införa i framtiden.

Min prenumeration
VÀntar pÄ att avslutas

Om du avbryter din prenumeration kommer det först att stĂ„ ”vĂ€ntar pĂ„ att avslutas” detta innebĂ€r att din prenumeration Ă€r avslutad men en fullstĂ€ndig bekrĂ€ftelse kommer senare pĂ„ samma dag som betalningsdagen (nĂ€stkommande onsdag eller söndag).

Min prenumeration
Avsluta prenumerationen

Om du vill avsluta din prenumeration kan detta göras frĂ„n startsidan ”Min prenumeration”. Scrolla ner tills du ser en knapp dĂ€r det stĂ„r ”avsluta prenumerationen. Om du befinner dig i bindande period sĂ„ kommer knappen inte vara synlig tills alla betalningar Ă€r genomförda.

Om du avbryter din prenumeration kan vi inte garantera samma pris som du har nuvarande i framtiden.

Min prenumeration

Andra vanliga förekommande frÄgor

Saknas det nÄgot i dina matlÄdor?

Om du upplever att nÄgot saknas i din matlÄda, sÄ mÄste du skriva till kundservice@betterfeast.se och berÀtta vad som saknas.

*KOM IHÅG att ange det telefonnummer du har bestĂ€llt med*

NĂ€r levereras maten?

Vi levererar maten pÄ söndagar, mÄndagar och tisdagar mellan 13-20:00 (söndag) 17-22:00 (mÄn-tis).

Efter att ni har gjort en bestĂ€llning kommer ni fĂ„ reda pĂ„ vilken leveransdag genom att logga in pĂ„ ditt konto och under fliken ”mina bestĂ€llningar” hittar ni mer information. Leveransdagen kommer alltid förbli densamma (tex söndagar) och man kan inte Ă€ndra leveransdag.

Ni kommer ocksÄ att fÄ en lÀnk och spÄrningsbar information av transportföretaget nÄgra dagar innan leveransen. Det kan det uppstÄ smÄ förseningar pÄ grund av trafik eller dÄliga vÀderförhÄllanden.

Du kan alltid se din nĂ€sta leverans under ”Min prenumeration”.

Min prenumeration
Har din mat inte levererats?

Om din mat inte har levererats mÄste du skriva till kundservice@betterfeast.se

*KOM IHÅG att ange det telefonnummer du har bestĂ€llt med*

LÄst port/ingÄng?

Alla vÄra leveranser görs mellan 14:00-22:00 och det viktigt att du för dialog med transportföretaget sÄ du kan fÄ din leverans, annars riskerar du att inte fÄ din mat. Missar ni er leverans kommer transportföretaget genomföra en ny leverans nÀsta dag och om det misslyckas sÄ sker inget 3:de försök.

Detta innebÀr att du mÄste ange instruktioner sÄsom tex portkod eller svara nÀr transportföretaget ringer dig.

*Vi stÀller inte av leveranser utanför portar som vetter ut mot gatan, endast utanför lÀgenhetsdörr eller utanför dörr till villa/radhus*

Pris och betalning

Priserna varierar beroende pÄ vilken matlÄda du vÀljer.

Alla vÄra matlÄdor Àr en prenumerationstjÀnst utan bindningstid. Om du sÀger upp din prenumeration dagen innan nÀstkommande betalning sÄ fÄr ni inga fler leveranser. Viktminskningspaketet, VardagslÄdan och Bootcamp (4 veckor) betalas automatiskt varje söndag 8 dagar före leverans.

FamiljelÄdan betalas automatiskt varje/varannan onsdag, 12 dagar före leverans.

TyvÀrr, om du betalar din familjelÄda för sent, riskerar du att inte fÄ din nÀsta leverans. Om du upplever betalningsproblem kontaktar du kundtjÀnsten pÄ kundservice@betterfeast.se eller ring oss via +46 20 12 73 20.

Plastförpackning i ugn?

VÄra matlÄdor Àr sÀkra att anvÀnda i höga temperaturer, precis som Teflon, som Àr en typ av plast som kan anvÀndas sÀkert vid höga temperaturer. Vi anvÀnder CPET-plast som Àr speciellt utvecklad för att tÄla höga temperaturer utan att pÄverka vÄr hÀlsa negativt. Du kan dÀrför anvÀnda vÄra matlÄdor i ugnen med gott samvete, eftersom de inte utgör nÄgon fara för din hÀlsa.

Har du behov av vÄr hjÀlp? VÄr kundtjÀnst svarar ALLTID inom 24h pÄ vardagar!

AllmÀnna frÄgor

Har du allmÀnna frÄgor om vÄra matlÄdor Àr du alltid vÀlkommen att kontakta oss via kundservice@betterfeast.se eller ringa oss via +46 20 12 73 20.

Utebliven leverans

Om du inte har fÄtt er mat mÄste du kontakta oss sÄ snart som möjligt pÄ kundservice@betterfeast.se eller ringa oss via +46 20 12 73 20 för att se om vi har möjlighet att fÄ lösa eventuella problem.

Reklamation

Om du har fÄtt trasiga förpackningar eller saknad mat mÄste du kontakta oss pÄ kundservice@betterfeast.se eller ringa oss via +46 20 12 73 20.

Sponsring och marknadsföring

Om du vill komma i kontakt med vÄr marknadsföring eller frÄga om möjligheten till eventuella sponsringar kan du kontakta Tiger via tiger@betterfeast.se.

Inköp och produktion

Om du Àr leverantör av till exempel rÄvaror eller produktionsutrustning kan du kontakta oss via kundservice@betterfeast.se.

Sök jobb

Vi har för nÀrvarande inga lediga platser.

Betterfeast
Industrivej 27
8963 Auning
CVR: 40165894

Bank:
Sparekassen Kronjylland
Reg. nr. 9324 Kontonr. 0017277561

Öppningstider

MÄndag
09.00 – 16.00
Tisdag
09.00 – 16.00
Onsdag
09.00 – 16.00
Torsdag
09.00 – 16.00
Fredag
09.00 – 16.00
Lördag
STÄNGT
Söndag
STÄNGT